sobota, 20 kwietnia 2013

Zamiast wstępu

Mój poprzedni wpis był wyłącznie próbny tzn. napisałem "byle co", aby sprawdzić, czy w ogóle jetem w stanie coś zamieścić na blogu. Można go więc śmiało pominąć. Skoro jednak został zamieszczony, począwszy od poniższego, zaczynają się już moje właściwe wpisy. Zapraszam więc.

   Witam serdecznie Mieszkańców Nowej Góry, sympatyków tego byłego miasta, jak również "okazjonalnych gości", którzy "weszli na bloga" z ciekawości.
   Blog nowogórski nie jest nowością, gdyż istniał on w okresie lipiec 2009 - listopad 2012 pod adresem nowagora.blog.onet.pl. Pod koniec lutego 2013 r. chciałem zamieścić na nim nowe informacje i okazało się...że już go nie ma. To znaczy niby jest w internecie, ale nie można wprowadzić do niego nowych zapisów, gdyż przez 3 miesiące "nie był używany" i przestał być aktywny. Musiałem więc założyć "nowy".
Faktem jest, że informacje na "starym" blogu pojawiały się sporadycznie, ale został on założony przede wszystkim z myślą o prezentowaniu na nim historii Nowej Góry. Jestem "starej daty", komputer to wciąż dla mnie "czarna magia", dlatego też nie byłem - i nie jestem - w stanie założyć i prowadzić strony "www" - blog jest dla mnie prostszy, chociaż niewątpliwie o wiele skromniejszy w przekazie. Jeśli jednak pamięta się lata 80-te XX wieku, kiedy to praktycznie królowały powielacz , mała poligrafia i ksero ( co prawda wówczas działałem w innej tematyce niż historia Nowej Góry) to teraz internet i nawet forma bloga jest dla mnie olbrzymim "przeskokiem cywilizacyjnym", do którego trudno mi się przystosować.
   Aby za bardzo się nie rozpisywać - krótko. Na nowym blogu również będzie przedstawiona historia Nowej Góry i ważniejsze bieżące wydarzenia z życia miejscowości. Będę się starał robić to częściej, o ile tylko coś się będzie u nas działo, no i o ile czas mi na to pozwoli.
   Na "starym" blogu przedstawiona została historia Nowej Góry wg stanu i informacji, które posiadałem w 2008 roku. Od tego czasu wiele się zmieniło, doszły nowe dane, niektóre informacje okazały się nieścisłe. Dlatego też niniejszy blog rozpoczynam od zaprezentowania najnowszej wersji "Zarysu historii Nowej Góry" - uzupełnionej i poprawionej, wg stanu wiedzy na rok 2013. Ewentualne dodatki czy sprostowania będą sukcesywnie publikowane na blogu. 
   Życzę więc zainteresowanym miłej lektury, zwracam się również z prośbą o komentarze publikowanych tekstów oraz uzupełnienia informacji na temat Nowej Góry - o ile ktoś z Państwa takowe posiada. Bardzo też proszę o przysyłanie na mój adres mailowy {geronimo298@onet.eu} skanów starych zdjęć obrazujących dawny wygląd Nowej Góry, czy też dokumentów. Nowa Góra posiada niewiele pamiątek tego rodzaju, każdy dodatkowy dokument czy zdjęcie są więc niezwykle cenne.
   Spróbujmy wspólnie uratować pamięć o historii Nowej Góry - dawnego miasta, siedzibie dekanatu, "naszej małej ojczyźnie".
                                                                                              Bronisław Rzepecki
Nowa Góra - Paryż 2013.04.18.

1 komentarz: